torsdag 21 januari 2016

Från fanatisk till fantastisk

Jaha, då är jag igång då. Med ett försök till att börja blogga. Jag som är tillsynes helt tekniskt handikappad.
Ber på förhand om ursäkt för vad jag misstänker kommer vara en långsam uppstart av bloggens utseende och format. Det här med gadgets, länkar, etiketter osv känns i stunden helt övermäktigt. Är inte uppväxt med datorer och internet, vi hade maskinskrivning i skolan....så gammal är jag!
Om Ni kan ha överseende med ovanstående så är jag tacksam.

Min förhoppning med denna blogg är att lyckas inspirera människor till ett mer aktivt liv där rörelseglädje är ett prioriterat inslag i vardagen. Men inte på ett sånt där typiskt klämkäckt och pretentiöst sätt som man ofta ser i olika medier idag. Ni vet den där mediavärlden där alla dricker Celsius, där man aldrig vilar och det som står högst på listan över träningsmål är en perfekt bubblebutt. Inte för att jag hyser agg mot rumpor, tvärt om, jag älskar rumpor och brukar ibland stolt visa upp min rumpa för allmän beskådning.
Jag menar bara att jag önskar att fokus oftare skulle ligga på den härliga känslan av att ha en stark och funktionell kropp.
Jag vill inte heller låtsas som att det är enkelt och friktionsfritt att leva ett aktivt liv, för det är det då rakt inte alla gånger. Det kräver en salig blandning av prioriteringar, omprioriteringar, planering varvat med spontanitet, och mod.

Vem är jag då?
Jag är en allt utom lagom person, en fanatisk träningsmaskin och fighter, madonnan och horan, en mamma och en fru, en syster och dotter, en thaiboxningsintruktör under utbildning, jag är kloker och toker och levnadsglad. Allt huller om buller och hela tiden.

Jag har en tendens att rusa genom tillvaron i en över tillåten hastighet och tillsynes utan verklighetsförankring eller rimlighet när det kommer till vad som kan anses vara en hanterbar belastning på min kropp, såväl fysiskt som mentalt.
Den här bloggen är ett redskap för mig att stanna upp och reflektera kring den resa jag avser göra mot att gå från fanatisk till fantastisk.

Min avsikt är att från och med nu göra mer av det jag älskar och mindre av det jag trott att jag måste.

Med det här lilla bildkollaget säger jag och min familj hej och välkomna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar